시작하며

미국의 치열한 아침식사 시장에 진출하려는 타코벨에 대해 살펴봅니다.



2. Taco Bell Background


Californian Glen Bell founded Taco Bell, which served a variety of Tex-Mex style foods, including tacos, burritos, quesadillas, nachos, and other speciality items. In 1946 Bell opened a small hot dog stand and subsequently owned and operated a number of restaurants in southern California, including four called El Taco. He built the first Taco Bell in 1962 in Downey, California, after which it expanded rapidly to 100 restaurants by 1967. In 1978 PepsiCo purchased Taco Bell, which became part of Yum! Brands when PepsiCo spun off its restaurant division in 1997.



켈리포니아인인 글렌 벨은 타코벨을 설립했다. 타코벨은 여러 종류의 텍스-맥스 스타일 음식인  타코, 부리토, 케이사디아, 나초 그리고 특별한 아이템들을 서비스했다. 1946년 벨은 작은 핫도그  스탠드를 개점했고, 차례대로 캘리포니아 남쪽의 다수의 레스토랑- 엘 타코라 불리는 -을 소유하여 운영했다. 1962년 그는 캘리포니아 다우니에  첫번째 타코 벨 점포를 설립했고, 1967년까지 100개의 레스토랑으로 빠르게 확장했다. 1978년 펩시코는 타코벨을 인수했고, 얌 브랜드의 일부가 되었다. 1997년 펩시코가 레스토랑 사업부를 분사할 때.



 Californian                 캘리포니아 주의, 캘리포니아 사람                       

예 

 부엉이는 캘리포니아 인디언들에게 성스러운 존재이다.

        The owl is sacred for many Californian Indian people



 Glen Bell                            

영영사전 

 Glen William Jr. was an American entrepreneur who founded the Taco Bell chain of restaurants





 Tax-Mex                  [|teks |meks]     캘리포니아 주 텍사스와 멕시코적인 요소가 혼합된 (음식 또는 음악)

영영사전

 You use Tex-Mex to describe things such as food or music that combine typical elements from Mexico and the south-western US.

 예

 텍스-맥스 식당과 음식 트럭은 아메리칸 스타일의 멕시칸 음식을 서비스한다.

 Tex-Mex restaurants and food trucks serve American style Mexican food.



 Quesadilla                    케이사디아   (넓은 토티야를 반으로 접어 치즈와 속을 넣고 구워낸 부채꼴 모양 음식) 

영영사전

  A toasted tortilla filled with cheese and sometimes other ingredients





 Tex-Mex 음식 구분하기          

구분 

 토르티야 (Tortilla) : 
      옥수수나 밀가루로 만드는 우리나라 전병 같은 음식
      부침개처럼 반죽을 얇게 펴서 화덕에 구워 만드는데 고기나 채소, 치즈 등을 싸서 먹는 음식 


타코(Taco) :
       토르티야를 반으로 접어 채소나 고기를 넣고 샌드위치처럼 싸서 먹는 음식

       튀긴 토르티야에 치즈와 고기를 비롯해 갖가지 내용물을 얹어서먹는 음식 (미국식)


 부리토(Burrito) :

        토르티야에 각종 재료를 소로 얹은 후 둘둘 말아서 한쪽 끝을 밀봉해 먹는 음식이


 나초(Nacho) : 

        토르티야에 치즈를 뿌린 후 매운 칠리페퍼 및 향신료를 얹어 먹는 스낵
         

 엔칠라다(Enchilada): 
       토르티야에 고기나 해산물을 얹어서 매운 고추소스를 뿌린 후 오븐에다 구운 음식

 
케사디아(Quesadilla)
       엔칠라다에 치즈를 듬뿍 넣어서 구운 음식




 Hot dog stand                   핫도그 간이 매대 







 Pepsico                  미국 다국적 음식, 스낵, 음료를 판매하는 회사. 본사는 뉴욕 





 A variety of                   [və|raɪəti]    여러가지의, 각자지의           

예 

 그 기원에 대해서는 여러가지 설이 있다.    There are a variety of views about its origin

 갖가지 의견                                              A variety of opinions

 여러가지 이유로                                       For a variety of reasons




 Spin off                                "~을 (새회사로) 분사하다"

예 

 운송업 부문은 별도 회사로 분리될 것이다.

     The transportation operation will be spun off into a separate company





Unlike Yum's other brands, Taco Bell was primarily a U.S. operation. Although the company had a presence in twenty-one countries, the United States made up the vast majority of its locations and revenue. In 2013 Taco Bell had five restaurants  in India, 279 in other countries, and 5,769 in the United States, about 15 percent of which were company owned




다른 Yum 브랜드와 달리, 타코 벨은 주로 미국에서 운영되었다. 비록 회사가 21개국에서 활동했을 지라도, 미국은 압도적인 점포와 매출을 만들어 냈다.  2013년에 타코 벨은 인도에 5개 식당을, 다른 국가들에 279개, 미국에 5,769개의 식당을 열었다.  이중 15%의 식당은 기업이 직접 소유했다.  



 Unlike             [|ʌn|laɪk]             ~와 다른, ~와 달리 , 서로 다른        

 영영사전

 If one thing is unlike another thing, the two things have different qualities, or characteristics from each other

예 

 그녀는 연예인 같지 않아!                                    She is unlike a celebrity

 음악은 다른 어떤 예술 형태와도 상당히 다르다.    Music is quite unlike any other art form

 비교

 Unlikely       있을 것 같지 않은, ~할 것 같지 않은

 있을 수도 있는 일이다.                          It is not unlikely 

 그는 경주에서 이길 것 같지 않았다.       He was unlikely to win the race




 A vast majority of  + 명사         압도적인 차이로 

 예

 압도적인 인구가 절대 빈곤에서 산다. 

          The vast majority of the population lives in utter misery






Customer

Taco Bell's core customers were single young men. Young people between the ages of 18 and 24 were a key group for all quick-serve restaurants, but Taco Bell was particularly dependent on this group. Its heavy users appreciated its value proposition; tasty, inexpensive food. As one former Taco Bell marketer described it, Taco Bell was "cheap, fast, delicious and messy"



고객

타코 벨의 핵심 고객은 독신 젊은이들이였다. 18세에서 24세 사이의 젊은이들은 모든 패스트푸드 식당의 핵심 고객이였다. 그러나 타코 벨은 특히 이 그룹에 의존했다. 단골 고객은 맛있고, 비싸지 않은 음식이라는 타코 벨의 가치제안을 알아보았다. 전 타코벨 마케터가 그것을 다음과 같이 묘사했다. " 타코벨은 싸고, 빠르고, 맛있고, 지저분했다"






 Particularly         [pər|tɪkjələrli]                    특히, 특별히

 예

  난 그에게 주의해달라고 특별히 부탁했다.  

          I particularly asked him to be careful 




 Heavy User                         단골 고객, 구매빈도가 높은 사람



 Appreciate          |pri:ʃieɪt]                                       

고마워하다

 환영하다

Appreciate + 명사 

Appreciate + 대명사

 좀 도와주시면 고맙겠어요.                I would appreciate some help.

 와줘서 고마워요. 정말 고와워요        Thanks for coming. I appreciate it.

 무엇이든 문제가 있으면 알려주시면 감사하겠습니다.

    We would appreciate you letting us know of any problems.

 진가를 알아보다

인정하다

Appreciate + 사람

사람 + Be appreciated

 그 회사에서 그의 재능이 충분히 진가를 인정받지 못하고 있다.

     His talents are not fully appreciated in that company


 그녀의 가족은 그녀의 진가를 알아 주지 않는다. 

     Her family doesn't appreciate her.



Taco Bell stumbled when it focused too much on other demographic groups. For example, a low-fat line of products called Border Lights, which was designed to appeal to a slightly older demographic group, flopped. It didn't appeal to the core customer, and shifting resources to this new group resulted in a sales decline with the core customer group. In July 2013 Taco Bell discontinued its line of children's meals. As the Taco Bell CEO explained, "It's fairly inconsistent for an edgy, twenty-something brand to offer kids meals.



타코 벨은  휘청거렸다. 다른 연령대의 인구 계층에 너무 집중할때. 예를 들면,  Border Lights라 불리는 저지방 제품 라인은  약간 나이 많은 인구 계층에 어필할 수 있게 디자인되었다. 그것은 핵심 고객에게 어필되지 않았고,  이 새로운 나이 계층에 자원들이 투입되면서 기존 핵심 고객 계층에 판매 감소가 초래되었다.  2013년 7월 타코벨은 어린이용 음식에 대한 제품 라인을 중단했다. 타코벨 CEO는 설명했다. "20여 개의 브랜드가 키즈밀을 제공하도록 하는 것은 모순되는 것이다. "  





 Stumble                 [|stʌmbl]                  

 발이 걸리다. 

발을 헛디디다

휘청거리다

사람 + Stumble 

 아이가 방을 헛디뎌 넘어졌다.   The child stumbled and fell

더듬거리다.

사람 + Stumble

 나는 계속 말을 더듬거렸다.     I keep stumble





 Demographic                  [dè:məɡrǽfik(əl), dìmə-]          인구학의, 인구통계학적       

 예

  인구 절벽               Demographic Cliff




 Appeal                 |pi:l]      

 영영사전

 If you appeal to someone to do something, you make a serious and urgent request to them

~에 대항해 항소하다 

사람 + Appel against + 판결

  그 회사는 그 판결에 대해 항소중이다.   

      The company is appealing against the ruling

 ~에게 흥미를 끌다

~에게 호소하다

 명사 + appeal to + 사람

 그 디자인은 남며노소 모든 사회 계층의 관심을 끌어야 한다.

      The design has to appeal to all ages and social groups

호소, 매력, 상고

명사

 섹스어필하다           Appeal sexually / have sex appeal

 법에 호소하다.         Appeal to the law




 Inconsistent                   [|ɪnkən|sɪstənt]         모순되는, 일관성이 없는 

 예

  아이들은 힘들어한다. 부모가 일관되지 않으면,

      Child find it difficult if a parent is inconsistent 



Menu

Taco Bell had a large menu of products, many of which were classic Mexican dishes, such as tocos and burritos, and others that were created by Taco Bell. A Gordita, for example, was a flatbread wrapped around a hard-shell taco, which was filled with meat, cheese, lettuce, and tomatoes. A Chalupa was a crisp, chewy shell filled with meat, cheese, sour cream, lettuce and tomatoes. Taco Bell was able to support a broad product line because many of the items used the same ingredients; cheese, seasoned meat, lettuce, and tortillas.





메뉴

타코 벨은 제품의 광범위한 메뉴를 가졌다. 대부분은 타코, 부리토, 그리고 타코 벨이 개발한 전통 멕시칸 음식이였다. 예를 들면, 고디타는 딱딱한 껍질의 타코를 감싼 플랫 브레드로, 고기, 치즈, 상추와 토마토로 속을 채운 것이다. 차루파는 바삭바삭하고 씹어 먹야 하는 껍질로 고기, 치즈, 신 크림, 상추와 토마토로 속을 채운 것이다. 타코 벨이 폭넓은 제품 라인을 지원할 수 있었던 이유는 많은 아이템들이 같은 재료를 사용했기 때문이다. : 치즈, 양념 고기, 상추, 그리고 토띠야




 Gordita                   /ɡɔɹˈditə/        고디타

영영사전

  A thick tortilla as made in Mexico, frequently stuffed and made of corn flour






 Flatbread                    

영영사전

  A thick tortilla as made in Mexico, frequently stuffed and made of corn flour





 Lettuce                           [|letɪs]        상추                    

영영사전

  A lettuce is a plant with large green leaves that is the basic ingredient of many salads





 Ingredient                     [ɪn|gri:diənt]                         "(요리) 재료" , "구성요소"  

 코코넛은 많은 카레 요리의 기본 재료이다. 

      Coconet is a basic ingredient for many curries




 Chalupa                                  차루파  (토티야 반죽을 작은 보트 모양으로 만들어서 튀긴 것)






 Crisp                           [krɪsp]     크리스프 (크래커와 같은 과자가 바삭거리는 것)

바삭바삭한

crisp

 아삭아삭한 사과 / 상추                        A crisp apple / lettuce





 Chewy                           [|tʃu:i]     꼭꼭 씹어 먹어야 하는 

영영사전

 If food is chewy, it needs to be chewed a lot before it becomes soft enough to swallow

 예

 고기는 꼭꼭 씹어 먹어야 하는              The meat was too chewy



 Seasoned                       [|si:znd]           양념을 한, 조미료를 넣은

  그 소시지에는 조미료가 아주 많이 들어 있었다.  The sausage was very highly seasoned

  양념치킨  / 양념고기                              Seasoned spicy chicken / Seasoned meat              그 음식이 간이 맞다                               The food is well seasoned

  양념 갈비                                               Seasoned ribs



Pricing

Value was a key part of Taco Bell's proposition. The brand featured items priced at $0.59, $0.79 and $0.99. These low prices resonated well with its core customer



가격

가치는 타코 벨의 제안의 핵심 부분이였다. 브랜드 판촉 상품은 1 달러 이하였다. 이들 저가는 핵심 고객에게 잘 반향을 불러 일으켰다. 



 Feature item                    판촉 상품 



 Resonate                    [|rezəneɪt]      울려퍼지다. 

 영영사전

 If something resonates, it vibrates and produces a deep, strong sound

울려 퍼지다,

반항을 불러 일으키다.

Resonate with + 사람

 이들 이슈는 유권자들에게 반향을 불러 일으켰다.

       These issues resonated with the voters

  

 노래가 너의 마음에  울려 퍼질때가 있다. 

        The song resonates with you

울려 퍼지다,

 사물 +  Resonate

 소리가 너무 울려 퍼져요     The sound resonates too much



Advertising

Taco Bell relied heavily on advertising to get customers in the door. The brand spent almost $300 million per year on advertising, the majority of which went to traditional advertising, with 30 percent devoted to digital and new media



광고

타코 벨은 모객을 위해 광고에 크게 의존했다. 브랜드는 광고에 년간 거의 3억달러를 지출했고, 대부분 전통적인 광고에 썼고, 디지털 및 뉴 미디에 30% 정도를 썼다.



 Rely on + 명사                               ~에 의지하다. ~에 의존하다. ~을 믿다

 당신은 당신의 판단을 믿어야 한다.      You should rely on your own judgement

 

 내가 할수 있는 것은 오직 연줄에 의지하는 것이다.

          All I can do now is rely on my connections

 같은 말

  Depend on = Relay on = Count on



 Devote                   [divóut]   

~을 ~에게 바치다, 쏟다

Devote + 명사 + to + 명사

 그는 일생을 교육에 바쳤다.      He devoted his life to education

 연구에 시간을 쏟아라              Devote your energy or time to the study



The company had a history of creative marketing. On April 1, 1996, for example, Taco Bell ran full-page ads in newspapers around the United States announcing that it had purchased the Liberty Bell in order to reduce the national debt and renamed it the "Taco Liberty Bell". This April Fool's Day joke generated enormous publicity for the brand, along with a certain amount of controversy


회사는 창의 마케팅에 역사가 있다. 예를 들면, 1996년 4월 1일 타코 벨은 미국 전역의 신문에 전면 광고를 실었다. 광고는  국가 부채를 줄이기 위해 자유의 종을 구입했었다는 내용으로 이름을 "타코 자유의 종"이라 재명명했다는 것이였다. 이 만우절 농담은 브랜드를 위한 광범위한 선전이 이루어졌다. 일정 정도의 논란과 함께



 Enormous                    |nɔ:rməs]   막대한 거대한

  거대한 주택               an enormous house

  막대한 관심               enormous interest 

  광범위의 선전            Enormous publicity



 Publicity                  [pʌb|lɪsəti]   매스컴의 관심, 홍보, 광고

 그녀는 광고업계에서 일한다.                 She works in publicity

 매스컴의 혹평 / 매스컴의 악평              Good publicity / Bad publicity

 홍보물                                                  Publicity material



 Controversy                   [|kɑ:ntrəvɜ:rsi]   논란

  논란을 불러일으키다.                       Arouse controversy / It became a controversy

  그의 최신 영화를 둘러싼 논란           the controversy surrounding his latest movie



From 1997 to 2000, Taco Bell used a Chihuahua in its advertising campaign, which included some of the company's most memorable ads. The dog delivered the campaign's signature phrase, "Yo quiero Taco Bell" (I want Taco Bell). In 2010 Taco Bell started a Facebook group to collect signatures on a petition that appealed to the Federal Reserve to produce more $2 bills in an effort to promote its $2 Meal Deals


1997년 부터 2000년까지, 타코 벨은  광고 캠페인에 치와와를 사용했다. 회사의 가장 기억에 남을 광고에 포함된. 그 개는 캠페인의 시그니쳐 문구인 "나는 타코 벨을 원해"를 나타내었다. 2010년 타토벨은 페이스북 그룹을 시작했다. 2달러짜리 식사 판매를 촉진하기 위한 노력으로 더 많은 2달러를 발행할 것을 연방 준비 제도 이사회에 어필했던 신청서에 서명을 수집하려고.



 Chihuahua                    [tʃɪ|wɑ:wɑ:]     치와와

  멕시코 치와와주의 이름을 따서 붙여진 것으로 체구가 작은 개









 Federal Reserve                    연방 준비제도 이사회 (Federal Reserve Board)

  연방준비제도 이사회의 역할은 무엇인가?    What did the Federal Reserve do?






 Petition                    [pə|tɪʃn]                       진정서, 탄원서, 신청서

  동물 실험 반대 탄원서                  A petition against experiments on animals




3. Taco Bell in 2013


Taco Bell's same-store sales increased 8 percent in 2012 and growth continued into 2013. This was quite a change from 2011, when sales fell 1.4 percent after the company was hit with a class-action lawsuit alleging that its seasoned meat was mostly fillers and not really meat. Taco Bell vigorously contested the claim and the suit was eventually with drawn, but the accusation hurt quality perceptions of the brand



타코벨의 동일 매장 매출은 2012년에 8% 증가했고, 2013년에도 성장은 계속 되었다. 이것은2011년 부터의 변화이다.  회사가 집단소송  양념고기가 진짜 고기가 아니라 대부분 충전제 (육류 부속물) 였다라는 혐의를 제기한 집단소송을 당한 후에 매출이 1.4% 하락 했을 때 . 타코 벨은 강경하게 그 주장에 대응했고, 소송은 결국 취하되었다. 그러나 혐의는 브랜드에 대한 품질 인지에 상처를 입혔다. 




 Same-store sales                     동일 매장 매출 (전년 동기 대비 기존 매장에서의 매출)

  Same-stores is a business term which refers to the different in revenue generated by a retail chain's existing outlets over a certain period, compared to an identical period in the past, usually in the previous year




 Class action                               집단 소송

 Class action suit

  It is a type of lawsuit where one of parties is a group of people who are represented collectively by a member of that group



 Lawsuit                      [|lɔ:su:t;英또한|lɔ:sju:t] 소송, 고소

 그는 자기 음반 회사를 고소했다.              He filed a lawsuit against his record company

 소송에서 이기다                                      Win the suit / lawsuit / case

 소송에서 지다                                         Lose the case / Lawsuit / suit




 Allege                      |ledƷ]     (증거없이) 혐의를 제기하다  (수동태로 주로 사용)

 영영사전

  If you allege that something bad is true, you say it but do not prove it.

 그는 죄수를 학대했다는 혐의를 받고 있다.  
       He is alleged to have mistreated the prisoners. 



 Filler                       [|fɪlə(r)]           충전제 (빈 공간을 채우기 위한 것), 

 영영사전

  Filler is a substance used for filling cracks or holes, especially in walls, car bodies, or wood.



 Accusation                        [|ӕkju|zeɪʃn]       혐의, 비난, 고발 

 영영사전

   If you make an accusation against someone, you criticise them or express the belief that they have done something wrong 

 예

 부패 혐의 제기                                         Accusations of corruption

 잔혹행위 고발                                          Accusations of cruelty

 인종 차별 행위 고발                                  Accusations of racism 




Taco Bell typically drove growth by introducing new menu items, which created excitement that drew people to the store and if priced at a premium, boosted margins. The primary driver of 2012's improved results was the launch of the Doritos Locos Taco. The new taco incorporated a crispy shell made of Doritos brand tortilla chips. As USA Today described it, "Two commonly ridiculed 'junk' foods - the Doritos chip and the Taco Bell taco - are being rolled into one." The concept immediately resonated with customer: 100 million were sold in the ten weeks following the launch



타코 벨은 전형적으로 새로운 메뉴를 개발하면서 성장을 이끌었다. 사람을 가게로 끌어당기는 흥분을 만들어내는 메뉴 그리고 만일 프리미엄 가격이라면 마진을 신장시켰다. 2012년 개선된 결과의 주요 동인는 도리토스 라코스 타코의 출시였다. 새로운 타코는 도리토스 브랜드 토티야 칩스로 만들어진 바삭바삭한 껍질을 포함했다. USA Today는 그것을 이렇게 묘사했다. " 정크 푸트를 조롱한 두 가지가 - 도리토스칩과 타코벨 타코 - 하나로 합쳐졌다". 그 컨셉은 즉시 고객의 마음을 사로 잡았다. : 출시후 10주만에 100만개가 팔렸다.  



 Draw  - Drew  -  Drawn              [drɔ:]                    

추첨, 재비뽑기

Draw

 행운의 추첨                                           A lucky draw 

 상품 추천                                                A prize draw

 무승부

Draw

 그는 간신히 스미스와 비겼다.                   He managed to hold Smith to a draw

 그리다

사람 + Draw

사람 + Draw + 명사

 그녀는 집을 그렸다.                                   She drew a house
 너는 그림을 잘 그리는 구나                        You draw beautifully

 그는 막대기로 모래 위에 원을 그렸다.         He drew a circle in the sand with a stick

끌다, 끌어당기다

사람 + Draw + 명사  

 나는 의자를 난로 더 가까이로 끌어 당겼다.   I drew my chair up closer to the fire.

 그는 병의 마개를 뽑았다.                             He drew the cork out of the bottle

 (은행계좌에서 돈을)

인출하다 

사람 + Draw + 돈

 그는 200달러를 인출했다.                            I drew out $200.

 제 계좌에서 80달러를 인출할 수 있을까요?   Can I draw $80 out of my account?

 ~와 비기다

Draw with + 명사

 잉글랜드는 프랑스와 비겼다.                        England and France drew

                                                                   England drew with France

 잉글랜드는 프랑스와 3:3으로 비겼다.           England and France drew 3:3

 ~을 추첨하다

Draw + 명사

Draw for + 명사

 우리는 파트너를 제비뽑기로 정했다.             We drew for partners

 그는 우승 티켓을 뽑았다.                             He drew the winning ticket.




 Doritos locos tacos                           타코벨에서 내오은 딱딱한 껍질에 신선한 채소를 넣은 타코 음식

 영영사전

 An amazing taco at toco bell. It has a dorito shell and tastes really good.





Taco Bell also introduced a new upscale line of products in 2012. Created by celebrity chef Lorena Garcia, the Cantina Menu featured products containing black beans, cilantro rice, citrus-and-herb-marinated chicken, and cilantro dressing


타코벨은 새로운 고급 제품라인을 2012녀네 소개했다. 유명 요리사인 Lorena Garcia 가 만들었고, 칸티나 메뉴는 검은 콩, 실란트로 쌀, 치킨과 드레싱을 포함하는 것이 특징이다. 




 Upscale          [ʌ́pskèil]   (소득, 교육, 사회적 지위) 평균 이상의 층, 부유층, 사치품 대상의, 고급품 시장용으로 

 영영사전

 Upscale is used to describe products or services that are expensive, of good quality, and intended to appeal to people in high social class. 

 예

 빕스가 10년 전에는 이렇지 않았다. 되게 고급 스러워 졌다.

       VIPS wasn't like this 10 years ago.  It's become more upscale





 Cilantro            [sɪ|lӕntroʊ]         고수, 샹차이, 실란트로우  

 예

 그는 싱상한 고수를 사용한다. 파슬리 대신에      He uses fresh cilantro instead of parsley





 Citrus              [|sɪtrəs]         감귤류 (오렌지, 귤, 감 등의 총칭)

 예

  저는 유차자 시킬께요.                        I'll have Citrus Teas 




Taco Bell also benefited from a new advertising campaign. President Brian Niccol scrapped the prior campaign, "Think Outside the Bun" and embraced a new, more contemporary creative look  with the slogan, "Live Mas" (Live more) According to Niccol, some of the old advertizing was uninspired : "a 24-year-old white guy being an idiot"


타코벨은  새로운 광고 캠페인에서 이득을 보았다. Brian Nicol  사장은 앞선 캠페인 "햄버거 빵말고 다른 것을 생각하라"을 폐기했고, 새롭고 더 현대적이고 창조적인 슬로건인 "Live Mas"를 출시했다. 

Niccol 에 따르면, 약간의 오래된 광고는 독창성이 없었다. " 바보짓을 하는 24살의 백인 소년"






 Benefit               [|benɪfɪt]         감귤류 (오렌지, 귤, 감 등의 총칭)

 ~ 에서 득을 보다

Benefit from + 명사

 연금 혜택을 받다.                         Benefit from the pension system

 할인, 엄청 할인해 줍니다.             Discount, You can get the benefit

 (실업자,장애인에게 주는) 보조금

보험금, (급여 이외의) 수당

혜택, 이득

Benefit

 현대 의학의 혜택                       the benefits of modern medicine

 핵 이득이네요.                          It was a huge benefit for me!




 Think outside the Bun                           햄버거 말고 

관용어

 Think outside the box                           (일률적인 룰에) 구속되지 말고 자유롭게 생각하라

 Think outside the square                 




  Bun                       [bʌn]                           햄버거 빵, 동그란 빵  

 햄버거 빵                                   A hamburger bun




The brand's leadership team believed it had enormous growth potential : the revenue target for 2022 was $14 billion, up from roughly $7 billion in 2012. The brand's long-term plan included dramatic expansion in the number of locations, from about 6,000 in 2013 to almost 10,000. It also included an increase in average store sales from $1.3 million to $1.8 million



브랜드 리더십 팀은 엄청난 성장 가능성이 있다고 믿었다. 2022년까지 매출 목표는 140억 달러였고, 2012년까지는 70억달러였다. 브랜드 장기 계획은 점포의 수를 폭발적으로 확장하는 것을 포함한다. 2013년 6,000개에서 10,000개까지. 평균 점포 당 매출을 130만달러에서 180만 달러까지 늘리는 것도 포함된다.

 


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